Diet

Funkar de flesta dieter för att gå ner i vikt? - Förmodligen, men det finns ingen garanti att det håller i sig. Det kräver alltid en förändrad livsstil.

Problemet som jag ser det med dieter är att man inte "lär sig den hårda vägen" vad som krävs för att gå ner dessa kilon för att sedan klara av att hålla vikten.

Har för övrigt tryckt i mig en semla idag [I](plockade förvisso bort en del av grädden eftersom jag tycker att det blir för mycket)[/I], men jag räknar ändå med att ligga på ett litet kaloriunderskott idag just pga valet av maten i övrigt och att jag tränar som jag gör.

Ett par enkla tips att ta till sig av om man vill ha en hållbar livssituation där man kan äta vanlig mat och ändå gå ner i vikt:

- Rör på dig mer än du gör idag.
- Ät lite mindre potioner.
- Sover du lite så bör du lägga vikt på att sova mer.
- Ät sånt som du blir mätt länge av. (så att du inte blir sugen på tex sötsaker senare)
- Om du ska välja mellan 2 maträtter/godis/whatever, välj den som innehåller mindre kalorier.
- Ta den mindre påsen chips istället för den större, vi vet ju själva hur det slutar ändå.
- Ha inte massa onyttiga saker hemma, köp istället när du ska äta dem för annars kommer du äta även på veckorna osv.

Det bästa är ju såklart att skippa allt vad det gäller godis, chips, läsk osv men om man kan hålla det på en bra (LÅG) nivå i kombination med den resterande kosten, sömn och träning så kan man ändå bibehålla sin vikt eller till och med gå ner.

Sen när det gäller sötsaker så finns det såklart andra nackdelar med det, inte bara viktrelaterade. (vilket jag hoppas att ni vet).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0